Lead/Sr Technical Artist - Remote

  • Full-time
  • Project: Bifrost
  • Department: Art
  • Location: CA, Montreal (Remote/Hybrid)

Company Description

People Can Fly, un des principaux studios indépendants de développement de jeux AAA, est composé d’une équipe internationale de centaines de personnes talentueuses travaillant depuis des bureaux situés en Pologne, au Royaume-Uni, aux États-Unis et au Canada, mais aussi de partout dans le monde grâce à nos programmes de télétravail.

Fondée en 2002, PCF a marqué le genre des jeux de tir avec des titres comme Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment et Outriders. Nous sommes l’un des studios Unreal Engine les plus expérimentés de l’industrie et nous renforçons nos capacités au moyen de solutions internes, à savoir l’infrastructure PCF Framework.

Nos équipes de création travaillent actuellement sur plusieurs titres passionnants : Gemini est notre nouveau projet mené en collaboration avec Square Enix; Maverick est un jeu AAA développé en collaboration avec Microsoft; Bifrost, Victoria et Dagger sont des projets que nous réalisons selon un modèle d’auto-édition. Nous avons également un projet en phase de conception : Red; ainsi que deux projets en technologie de réalité virtuelle : Green Hell VR et Bulletstorm VR, qui est une captivante version en RV de notre jeu de tir culte.

Forte de plus de 20 ans d’expérience, PCF se lance à la découverte de nouveaux horizons. Nous avons pour but de combiner notre expertise avec la créativité des meilleurs visionnaires de l’industrie afin de travailler collectivement à la nouvelle génération de jeux d’action destinés à la communauté mondiale de joueurs.

Si vous choisissez d’entreprendre cette aventure avec nous, vous aurez l’occasion de perfectionner votre art et d’approfondir vos connaissances, en travaillant aux côtés de chefs de file de l’industrie pour offrir une expérience unique et toute nouvelle aux joueurs du monde entier.

Le Projet Bifrost est un jeu d’action-aventure AAA non encore annoncé développé par notre équipe nord-américaine, avec le soutien des studios européens du Groupe PCF.

 

People Can Fly is one of the leading independent AAA games development studios with an international team of hundreds of talented individuals working from offices located in Poland, UK, US, and Canada, and from all over the world thanks to our remote work programs.

Founded in 2002, we made our mark on the shooter genre with titles such as Painkiller, Bulletstorm, Gears of War: Judgment, and Outriders. We are one of the most experienced Unreal Engine studios in the industry and we are expanding it with in-house solutions called PCF Framework.

Our creative teams are currently working on several exciting titles: Gemini is our new project being developed with Square Enix; Bifrost, Victoria and Dagger are projects we're growing in the self-publishing model. We also have one project in the concept phase – Red; as well as two projects in VR technology – Green Hell VR and Thunder - a new project based on one of the IPs from the Group’s portfolio.

With over 20 years of experience, PCF sets out to explore new horizons. We aim to combine our expertise with creativity of the best and most forward-thinking talents in the industry to work together on the new generation of action games for the global gaming community.

If you decide to accompany us on this journey, you’ll have a chance to perfect your craft and expand your knowledge, working alongside leaders in the industry on bringing a brand-new unique experience to the players worldwide.

Project Bifrost is a yet unannounced AAA action-adventure game developed by our North American team supported by PCF’s European studios.

 

Job Description

  • Connaissance approfondie de la génération et de la gestion d'actifs procéduraux pour UE5
  • Expérience et compréhension des pipelines Nanite et Lumen dans UE5
  • Connaissance approfondie et expérience des outils Houdini et ProcGen dans UE
  • Expérience et compréhension des pipelines de production d'environnements ouverts dans UE5
  • Créer du nouveau matériel de référence ainsi que le matériel de support pour les éléments existants.
  • Bâtir et améliorer le matériel pour les personnages, les éléments d’environnement et les effets.
  • Travailler en étroite collaboration avec l’équipe d’art, renforcer la qualité générale au moyen de solutions optimales.
  • Repérer les problèmes dans les flux de travail et proposer des solutions et des optimisations.
  • Élaborer et utiliser des outils pour améliorer les pipelines de contenu, les passes d’optimisation, etc.
  • Travailler avec les programmeurs afin d’élaborer de nouveaux flux de travail et fonctionnalités.
  • Maintenir et améliorer les pipelines pour augmenter l’efficacité.
  • Corriger les bogues et effectuer des optimisations générales.
  • Participer à des études de recherche et développement et partager les constats avec l’équipe.

 

  • Deep, working knowledge of procedural asset generation and management for use in UE5
  • Experience and understanding of UE5 Nanite and Lumen pipelines
  • Intimate knowledge and experience working with Houdini and ProcGen tools in UE
  • Experience and understanding of UE5 open world environment production pipelines
  • Creation of new master materials as well as support of existing setups.
  • Build and improve materials for characters, environment assets and effects.
  • Working closely with the art team, increase overall quality with optimal solutions.
  • Identify problems in workflows and propose solutions and optimization.
  • Develop and use tools to improve content pipelines, optimization passes, etc.
  • Work with programmers on developing new features and workflows
  • Maintain and improve pipelines to help boost efficiency
  • Bug fixing and general optimizations
  • Contribute to R&D studies and share findings with the team

Qualifications

  • Au moins 5 ans d’expérience dans le développement de jeux.
  • Expérience de titres publiés.
  • Expérience dans plusieurs aspects de la création de contenu de jeu.
  • Connaissance des outils et des meilleures pratiques pour le moteur Unreal Engine.
  • Compréhension solide des pipelines et des outils standard de développement de jeux.
  • Solides compétences en modélisation et texturage.
  • Expérience avec divers progiciels, dont Maya, Photoshop, Zbrush/Mudbox et Substance Designer.
  • Fortes compétences en communication orale et écrite en anglais.
  • Esprit d’équipe et ouverture.
  • Forte éthique de travail et motivation personnelle.
  • Compétences en scriptage visuel dans un éditeur Unreal Engine.
  • Passion les jeux vidéo et leur création.

Atouts

  • Connaissance de Houdini.
  • Expérience en HLSL ou programmation de nuanceurs.
  • Compétences en écriture de scripts et de plugiciels (plug-ins) avec Maya, Python ou C++.

 

  • At least 5+ years of game development experience
  • Shipped title experience
  • Experience in several aspects of creating game content
  • Knowledge of Unreal Engine tools and best practices
  • Solid understanding of game dev standard pipelines and tools
  • Strong modeling and texturing skills
  • Experience with various software packages including Maya, Photoshop, Zbrush/Mudbox, Substance Designer
  • Strong verbal and written communication skills in English
  • Open-minded team player attitude
  • Strong work ethic and self-motivated
  • Visual scripting in Unreal Engine Editor
  • Passionate about playing and making video games

Nice to have

  • Houdini knowledge is a plus
  • HLSL or shader programming experience is a plus
  • Scripting and plug-in writing skills with Maya, Python, or C++ is a plus

Additional Information

 

Ce que nous offrons

Au Canada

  • Un ensemble d’avantages sociaux payés à 100 % par PCF. La compagnie d’assurance rembourse les réclamations à 100 % (jusqu’à 1000 $ de services par année, en plus d’une couverture familiale ou individuelle).
  • Une couverture dentaire complète, y compris les soins dentaires majeurs et l’orthodontie.
  • La cotisation égale au REER à hauteur de 4 % avant déductions fiscales, 100 % acquis dès le premier jour.
  • Une semaine de congé payé pendant les vacances d’hiver.
  • 20 jours de congé payé et 5 jours de congé de maladie payé.
  • Des séances gratuites de soins virtuels de santé et de bien-être mental, incluses dans le régime pour les membres et leurs personnes à charge.
  • Un salaire compétitif et des primes annuelles basées sur le rendement.
  • Des occasions de développement personnel et la possibilité d’œuvrer dans un environnement mondial.
  • L’occasion de travailler au sein d’une équipe créative avec des personnes passionnées par ce qu’elles font.

 

What we offer

U.S.

  • 100% group health insurance benefit premiums paid by PCF (Medical, Dental, Vision, Group Life, and Supplemental Live) and start on day 1 of employment.
  • 401K with 100% match, up to 3% of employee salary, and vested immediately.
  • Paid week off during Winter Holidays.
  • 20 paid vacation days and 5 paid sick days.
  • Free virtual health and mental wellbeing sessions included in the plan for members and their dependents.
  • A competitive salary and performance-based annual bonuses.
  • Personal development opportunities and ability to work in a global environment.
  • Work in a creative team with people full of passion for what they do.
  • Long term disability, short term disability, travel insurance, as well as other benefits provided. 

Canada

  • Benefit package 100% paid by PCF. Insurance company reimburses 100% of claims (Up to $1000 per service a year, as well as individual family coverage).
  • Full Dental coverage, including major dental and orthodontics.
  • 4% RRSP matching before tax deductions, 100% vested on day 1.
  • Paid week off during Winter Holidays.
  • 20 paid vacation days and 5 paid sick days.
  • Free virtual health and mental wellbeing sessions included in the plan for members and their dependents.
  • A competitive salary and performance-based annual bonuses.
  • Personal development opportunities and ability to work in a global environment.
  • Work in a creative team with people full of passion for what they do.

 Poland

  • A competitive salary and performance-based annual bonuses.
  • Private medical healthcare including dental treatment for PCF members and their families (Signal Iduna).
  • MultiSport card for you and your family members or friends.
  • Access to Worksmile - cafeteria program.
  • Free library with a wide range of games and books you have unlimited access to.
  • In-company Polish and English language classes.
  • Fresh fruit, snacks, and beverages for everyone in the office.
  • Flexible working hours.
  • Free virtual health and mental wellbeing sessions are included in the plan for members and their dependents.
  • Personal development opportunities and ability to work in a global environment.
  • Work in a creative team with people full of passion for what they do.

UK

  • A competitive salary and performance-based annual bonuses.
  • Private medical healthcare (Vitality) and BUPA dental insurance for PCF's employees and their families.
  • Access to wellbeing platform - Gympass for employees and family members.
  • Access to Worksmile - cafeteria program.
  • Online Polish and English language classes.
  • Access to the pension scheme.
  • Flexible working hours.
  • Free virtual health and mental wellbeing sessions included in the plan for members and their dependents.
  • Personal development opportunities and ability to work in a global environment.
  • Work in a creative team with people full of passion for what they do.
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