Senior Audio Programmer

  • 600-1134 Grande Allée Quebec, Montreal, QUEBEC, Canada
  • Employees can work remotely
  • Full-time

Company Description

Who are we:

miHoYo's 3,500 team members collaborate across 9 locations to build gaming experiences beyond the imagination.  Our vision is to create a virtual world for one billion people by 2030.

Our most recent game, Genshin Impact, grossed over $1 billion within six months of release and was awarded “iPhone Game of the Year’ in the App Store Best of 2020 and 2021 Apple Design Awards for Visuals and Graphics. 

Established in 2020, our Montreal office is developing a brand-new, AAA level multiplatform game. We offer the opportunity to work on a brand-new IP with a vibrant and creative group of industry leading professionals.

We are an equal opportunity employer that believes diverse backgrounds are key to bringing our concepts to life.  If you’re looking to play a key-role in creating world-class video games and virtual worlds, we invite you to join our team.

Job Description

What you will do:

  • Develop, implement, and maintain systems that manage and enhance  audio playback
  • Understand gameplay code and facilitate the integration of audio systems and triggers
  • Analyze sound playback and work with audio designers to improve the  overall audio experience
  • Participate in the design process and be available to designers to answer questions about audio implementation
  • Create and maintain systems for audio voice monitoring, management,  and debugging
  • Work with QA to support and plan testing of sound

Qualifications

What we are looking for:

  • 5+ years professional software development skills 
  • Excellent C++ coding and debugging skills with experience in code optimization
  • Familiar with audio concepts (DSP, FFT, streaming, etc.) and middleware (Wwise, Fmod, etc.)
  • Interest in working on various audio related tasks, including research and development of proprietary tools
  • Ability to function effectively in a team environment, while prioritizing  your own workload


Nice to Have:

  • Experience working as a sound designer
  • Understanding of audio streaming on different platforms
  • Live game experience